Saturday, November 28, 2015

ညေန

လူတစ္ေယာက္ကုိ
နာက်ည္းမုန္းတီးလြန္းလို႕
အဲ႔ဒီလူနဲ႕လံုးဝမပတ္သက္ေတာ့ဘူလို႔
ဆံုးျဖတ္လိုက္တာ
ဆံုးျဖတ္တဲ့ အတိုင္းလည္း
အဲ႔ဒီလူနဲ႕ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး
ဘာမ မပတ္သက္ေတာ့တာဟာ
ဥေပကၡာ မဟုတ္ဘူး။
ေဒါသပါ။
****************
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးရဲ႕ စကားေတြ က်ေနာ့္နားထဲ ၾကား တခ်က္ မၾကား တခ်က္ ျဖစ္ေနသည္။ က်ေနာ္ ထင္သည္ က်ေနာ္ တကုိယ္လံုး တုန္ယင္ ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ဘာတစ္ခုမွ် မရွိေသာ ေလဟာ နယ္ထဲကုိ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္သြားသည္။ အရာ အားလံုးဟာ ေပါ့ပါးေနသည္။ က်ေနာ့္ ေျခေထာက္ ေတြ ၾကမ္းျပင္နဲ႕ မထိေတြ႕ဖူးလို႕ ခံစား ေနရသည္။
ဒီေန႕ မနက္ တာဝန္က်ရာ အခန္းတြင္း က်ေနာ္ စာျပေနရာ ဆရာကိုလွေအာင္က ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေခၚေနတယ္ ဆိုတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြကို တြက္စာတခ်ိဳ႕ ေပးခဲ႔ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရွိရာ ရံုးခန္းထဲ က်ေနာ္ ေရာက္လာသည္။
က်ေနာ္ ထိုင္ခံုမွာပင္ ထိုင္ခြင့္ မရလိုက္ေသးပဲ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေျဖးေျဖးညင္ညင္ ႏႈတ္ထြက္စကား တစ္ခုေၾကာင့္ ေက်ာ္ စိတ္ေတြ ယိုင္လဲမတတ္ ျဖစ္သြားသည္။ ဝမ္းနည္းလာတဲ႔ စိတ္ သည္ ရင္တြင္း မွ လည္ဝသို႕ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ဆို႔တက္ လာသည္။ ခ်က္ခ်င္း မ်က္လံုးအိမ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ ဝဲတက္လာသည္။ က်ေနာ့္ ေရွ႕ဘက္ ထိုင္ေနေသာ ဆရာႀကီးသည္ က်ေနာ့္ ျမင္ကြင္းအတြင္း မပီမျပင္ ေဝေဝဝါးဝါး ရွိေနေလသည္။
ေက်ာင္းေဆာင္ရဲ႕ ေလွကားထစ္ေတြကုိ က်ေနာ္ အထစ္ေတြေက်ာ္ၿပီး ေျပဆင္းလာသည္။ က်ေနာ့္ ေျခသံေတြသည္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စားအံသည့္ အသံေတြႏွင့္ ေရာေႏွာလ်က္။
အျပင္မွာ ေက်ာင္းဖြင့္စရဲ႕ ဂ်ဴလိုင္မိုးက တဖြဲဖြဲ ရြာေန သည္။ မိုးေရစက္ေတြႏွင့္အတူ ေျမနီလမ္းမွာ တပြင့္စီ ေၾကြက်ေနတဲ႔ စိမ့္ပန္းနီနီေတြကုိ နင္းျဖတ္ကာ က်ေနာ္ စက္ဘီးကို အရွိန္ျမင့္ၿပီး နင္းလာသည္။ က်ေနာ့္ရင္မွာ ဗေလာင္ဆူးလ်က္ ရွိေနၿပီး ေနာင္တႏွင့္ အတူ ဝမ္းနည္းမႈေတြ ျပည္႔ေနသည္။
"ေဖေဖ"
မိုးစက္ေတြၾကား က်ေနာ့္ ႏႈတ္က တမ္းတစြာ ထြက္ ေပၚလာတဲ႔ စကားတလံုး။ မေခၚျဖစ္တာ ဆယ္စု တစ္ႏွစ္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ဒီစကားလံုးကို ေရွာင္ဖယ္ ေနတာ ဆယ္စု တစ္ႏွစ္ရွိေနၿပီ။ လ်စ္လ်ဴရႈထားတာလည္း ဆယ္စု တစ္ႏွစ္ရွိေနခဲ႔ၿပီ။
က်ေနာ့ပါးျပင္ေပၚမွ မ်က္ရည္ေတြ မိုးေရးေတြနဲ ေရာေႏွာ ကုန္ၾကသည္။ က်ေနာ့ရင္ေတြ နာက်င္လ်က္ အေဖ့အိမ္ကုိ ေရာက္ခ်င္ေနတဲ႔ ေဇာတစ္ခုနဲ႔ စက္ဘီးကို ဖိနင္းေနသည္။
"ေဖေဖ မလိုက္ရင္ ေက်ာင္းမတက္ဘူး"
ဆိုၿပီး ႏႈတ္ခမ္းကုိ စူ ေျခေဆာင့္ကာ က်ေနာ္ေျပာခဲ႔ တုန္းက က်ေနာ့ အသက္သည္ ငါႏွစ္မွ်သာ ျဖစ္ သည္။ ေက်ာင္းမတက္ရင္ စာမတတ္ဘဲ ေနမွာေပါ့ ဆိုသည့္ စိုးရိမ္စိတ္တစ္ခုနဲ႕ အေဖသည္ က်ေနာ့္ကုိ ေနတိုင္း ေက်ာင္းလိုက္ပို႕ရသည္။ ေက်ာင္းတက္မရဲ႕သည့္ က်ေနာ္ စာသင္ခန္း ဝင္သည့္အခ်ိန္ အေဖ က်ေနာ့္ စာသင္အခန္းေရွ႕ ေက်ာင္းဝရံတာမွာ တေနကုန္ေအာင္ ထိုင္ေစာင့္ ေပးရသည္။
"ေဖေဖ မျပန္ရဘူးေနာ္"
ဆိုသည့္ က်ေနာ့္စကားကုိ နားေထာင္ကာ က်ေနာ္ ေက်ာင္းတက္ရက္ ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္းရွိလ်င္ သူလည္း အတူတူျဖစ္သည္။ အေဖ မနက္ခင္းေတြဆို အေစာ ႀကီး ထကာ ရာသီစာ အသီးအရြက္ေတြ ေရာင္း ပါသည္။ က်ေနာ္ ျမင္ဖူးသည့္ အေဖ ေရာင္းသည့္ ေစ်းျခင္းေတာင္း သည္ အသီးအရြက္ေတြ အျပည့္ ထည့္ထားေသာ ခပ္ဝိုင္းဝိုင္း ႀကိမ္ျခင္းေတာင္းႀကီး ႏွစ္လံုး ျဖစ္သည္။
ထိုႀကိမ္ျခင္းေတာင္းႀကီး ႏွစ္လံုးကုိ အလယ္က တန္းပိုးဟုေခၚေသာ ဝါးျပားႀကီးႏွင့္ လ်ိဳထမ္းကာ ေနအိမ္ႏွင့္ တမိုင္ ခန္႔ေဝးေသာ မနက္ခင္ေစ်းမွာ အေဖ မနက္တိုင္း ေစ်းေရာင္းပါသည္။
မနက္ခင္းတိုင္း ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ မတိုင္မွီ အေဖ ေစ်းမွ အေျပး ျပန္လာရသည္။ အေဖ မီးဖိုေခ်ာင္ ဝင္ကာ ထမင္းအိုးတည္သည္။ ၿပီး က်ေနာ္ကုိ ေရခ်ိဳးေပးသည္ ။ သနပ္ခါး လိမ္းေပးသည္။ ေက်ာင္းဝတ္စံံု ဝတ္ေပးသည္။ ေစ်းက ဝယ္လာ ေသာ က်ေနာ္ႀကိဳက္ေသာ သာကူဆိုသည့္ ခပ္ခ်ိဳခ်ိဳ အဟာရ တခြက္ကုိ အေဖ က်ေနာ့္ကုိ ေကြ်းသည္။ ၿပီးရင္ က်ေနာ့လက္ကိုဆြဲကာ ေက်ာင္းလိုက္ပို႔သည္။ တေနကုန္ ေက်ာင္းမွာ က်ေနာ္ႏွင့္ အတူ ရွိေန ရပါသည္။
စာသင္ရင္ အေဖျပန္သြားမလားဆိုသည့္ စိတ္ ေၾကာင့္ က်ေနာ့္မွာ ေနာက္ကုိ ခဏခဏ လွည့္ၾကည့္ ရသည္။ ဝရံတာရဲ႕ ၾကမ္းျပင္ေပၚ အေဖထိုင္ေနလ်င္ က်ေနာ္ မျမင္ရဘူးဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေၾကာင့္ အေဖ့မွာ ဝရံတာ လက္ယန္းကုိ မွီၿပီး က်ေနာ္ စာသင္ခ်ိန္ ၿပီးသည့္ အထိ တေနကုန္ေအာင္ ရပ္ေစာင့္ခဲ႔ရသည္။ အေဖ့ မ်က္ႏွာေပၚ အၿပံဳးဆိုတာ က်ေနာ့္ အတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားခဲ႔ပါ။
က်ေနာ္ ေမာင္ရင္ေလာင္းေလး သကၤန္းစီးတုန္းက အေဖကပါ ပဥၨင္းတက္ၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မွာ ခုႏွစ္ရက္တိတိ ေနေပးခဲ႔သည္။
က်ေနာ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြ ေဖေဖနဲ႕ ေစ်းလိုက္ သည္။ ေစ်းအျပန္ ေဖေဖ့ ေစ်းျခင္ေတာင္းထဲ က်ေနာ္ ဝင္ကာ ခိုစီးဖူးသည္။ က်ေနာ္ ေဖေဖ့ကုိ ကိုယ္ခ်င္း စာမိပါသည္။ဒီလို နင့္ေနေအာင္ ေလးေသာ ကုန္ေတြကုိ မနက္ခင္းတိုင္း ထမ္းပိုးၿပီး အေဖ့ခမ်ာ က်ေနာ္ကုိ ေက်ာင္းထားေပးဖို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ က်ေနာ္ မ်က္ႏွာ မငယ္ဖို႕ သူမ်ား ကေလးငယ္ေတြလို ဝတ္ႏိုင္စားႏိုင္ဖို႔ ပိုက္ဆံရွာကာ ရုန္ကန္ရရွာသည္။
က်ေနာ့္ေမေမ ဘယ္မွာလဲလို သူ႕ကုိေမးလ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ မေျဖပဲ စကားလမ္းေၾကာင္း လြဲတတ္ကာ တျခားအေၾကာင္းအရာေတြကုိသာ အေဖ ေျပာပါသည္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ဘဝမွာ ေဖေဖသာရွိလ်င္ ဘယ္သူမွ မလိုေတာ့ပါ။ အရာရာ ျပည့္စံုၿပီဟု ခံယူထားသည္။ ေဖေဖသာ က်ေနာ့ အခ်စ္ဆံုး ေက်ာ္ အရင္းႏွီဆံုး ျဖစ္ပါသည္။
ဘယ္ေတာ့မွ မဆူတတ္ေသာ လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မရြယ္ေသာ အေဖ့ကုိ က်ေနာ္ ပိုခ်စ္မိတာ မဆန္းပါ။
ေလာကဓံကုိ အံတုၿပီး အေဖ က်ေနာ္ကုိ တစ္တန္းၿပီး တစ္တန္း ေက်ာင္းထားေပးပါသည္။ တခါတခါ မသိတတ္ေသာ က်ေနာ္က သူမ်ားေတြ ဖိနပ္ အသစ္ စီးရင္ က်ေနာ္ပူဆာမိသည္။ သူမ်ားေတြ အင္းက်ီအသစ္ ဝယ္ရင္ လိုခ်င္မိသည္။ ဘာပဲ ေတာင္းဆိုေတာင္းဆို သူက်ေနာ့္ကုိ အကုန္ျဖည့္ဆည္း ေပးတတ္သည္။
က်ေနာ္ အသက္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးလာသည္။ အေဖလည္း တျဖည္းျဖည္း အသက္ေတြ ႀကီးလာသည္။ ဒါေပမဲ အေဖ့ရဲ႕ မနက္ခင္း ေစ်းျခင္း ေတာင္းသည္ မေျပာင္း လဲေသးပါ။ မနက္ခင္းေစ်း ကုိ ေစ်းျခင္းေတာင္း ထမ္းၿပီး ေက်ာ္လိုက္ပို႕ပါရေစ ေတာင္းဆိုမႈကို ေက်ာင္းစာပဲ လုပ္ပါဆိုၿပီး အေဖ ျငင္းဆိုသည္။
"ကေလးကုိ အသိေပးသင့္တယ္ မင္း သူ႕ကုိ ဒီအတိုင္း အသိမေပးပဲ ထားေတာ့မွာလာ မင္းေရာ အိမ္ေထာင္ မျပဳေတာ့ဘူးလား"
က်ေနာ္ ရွစ္တန္း တစ္ႏွစ္ ေက်ာင္းကျပန္လာေတာ့ ဖြားဖြားႏွင့္ အေဖ ေျပာေနေသာ စကားကုိ တစြန္း တစ ၾကားမိခဲ႕တဲ႔ အခ်ိန္မွ စၿပီး က်ေနာ္ ထိုအေၾကာင္းအရာကို သိခ်င္လာမိခဲ႔သည္။ တစြန္းတစ ၾကားခဲ႔မိေသာ ဖြားဖြားေျပာသည့္ စကားသည္ အေဖဟာ က်ေနာ္ အေဖ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကုိ ျပေနသည္။
တေန႔ က်ေနာ္ သိျခင္သည့္ အေၾကာင္းကုိ ဖြားဖြား ကုိ အေဖ မရွိတုန္း ေမးမိသည္။ ဖြားဖြားက မကြယ္မဝွက္ ေျပာျပပါသည္။ အေဖက မိဘေတြ စြန္႔ပစ္ထားတဲ႔ ဖြာဖြားေကာက္ယူ ေကြ်းေမြး ထားေသာ သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ဖြားဖြားေျပာေတာ့ က်ေနာ္ အေဖကုိ ခ်က္ခ်င္း သနားလာမိသည္။
ၿပီးေတာ့ ဖြားဖြားေျပာေသာ စကားသည္ က်ေနာ္ ဆိုတာ ထိုအေဖရဲ႕ တာဝန္ယူ ေစာင့္ေရွာက္ယူမႈ ခံရတဲ႔ သူ ျဖစ္သည္။ သူေတာင္းစား အေမအို တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ ေဖေဖက က်ေနာ္ကုိ ေကြ်းေမြထားသူ ျဖစ္သည္။
ညေနခင္းေလးတစ္ခုမွာ ေဖေဖက ထိုသူေတာင္းစား အေမအိုဆီက က်ေနာ့္ကို လက္ခံယူထားခဲ႔လို႔ ညေန ဆိုၿပီး က်ေနာ့္ကုိ နာမည္ေပးထားတာ ျဖစ္သည္ တဲ႔။
က်ေနာ္ သူသားအရင္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာကုိ သိရတဲ႔ အခ်ိန္မွာ တအား တုန္လႈပ္သြားမိသည္။ မသိစိတ္ တစ္ခုကေန လိုက္ခနဲ ေပ်ာ္သြားမိတာကုိေတာ့ က်ေနာ္ သတိထား မိသည္။ ဘာေၾကာင့္ ေပ်ာ္တယ္ ဆိုတာကုိ က်ေနာ္ ထိုအခ်ိန္က မသိခ့ဲပါ။ ေတြးလည္း မေတြးတတ္ခဲ႔။ စဥ္းလဲ မစဥ္းစား တတ္ခဲ့ပါ။
ေနာက္ပိုင္း အေဖ့ကုိ က်ေနာ္အခ်ိန္ေပး သတိထား ၾကည့္မိ တတ္လာသည္။ ညေနဖက္ အေဖ အိမ္ေရွ႕ ခေရပင္ေအာက္ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြနဲ႕ ျခင္းလံုး ခတ္ရင္ က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ေငးေမာစြာ ၾကည့္မိတတ္ လာသည္။ ျမင္းေခါင္း တံဆိတ္ စြပ္က်ယ္နဲ႕ အကြက္ စိတ္စိတ္ ပုဆိုးကုိ ေပါင္လည္ကေန ကေတာင္း ႀကိဳက္ၿပီး ျခင္းလံုးကုိ ေျခဖ်ာနဲ႕ ေတာ့ကာ အေဖ ကစားသည္။ ဒူးေခါင္းနဲ႕ တိုက္သည္။ ေခါင္းနဲ႕ ေဆာင့္သည္။ ျခင္းလံုးကုိ အေဖ ေျခဖေနာင္နဲ႕ ခတ္သည္။ က်ေနာ့အတြက္ အေဖကစားတာ အရမ္းကုိ ၾကည့္လို႔ ေကာင္းသည္။
အေဖ့ ကိုယ္ခႏၶာ အေနအထား အေဖ့ ေျခသလံုး ၾကြက္သားေတြ အေဖ့လက္ေမာင္းသားေတြ ကုိ ေက်ာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္မိတတ္လာသည္။ တကယ္ေတာ့ အေဖ့က အသက္ သိပ္မႀကီး ေသးေသာ လူလတ္ပိုင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။
က်ေနာ့ မ်က္လံုးမွာ အေဖဟာ အရမ္းကုိ ၾကည့္ေကာင္းေသာ အမ်ိဳးသားႀကီး တစ္ဦး ျဖစ္ေနသည္။
အေဖ့လုပ္ရွားမႈေတြကုိၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ပုိခ်စ္မိသည္။ က်ေနာ့စိတ္ထဲ ေဖေဖနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ စိတ္ထဲ တမ်ိဳးခံစားလာရတာကုိ ေက်ာ္ သတိထားမိလာသည္။ မသိမသာ ခုန္လာတဲ႔ ရင္ခုန္သံကို က်ေနာ္ နားေထာင္တတ္လာသည္။
ဖြားဖြားေျပာသလို အေဖ အိမ္ေထာင္ျပဳမွာလား ဆိုတာ ေက်ာ္သိျခင္ လာသည္။
"ဟင့္အင္း က်ေနာ္ကလြဲၿပီး ဘယ္သူကုိမွ မခ်စ္ရဘူး"
ဆိုေသာ တဇြတ္ထိုးစိတ္ သည္ ထိုးထိုး ေထာင္ေထာင္ ထြက္လာသည္။
" ဟုတ္တယ္ ေဖေဖ က်ေနာ္ကုိပဲ ခ်စ္ရမယ္။ က်ေနာ္ကလြဲၿပီး ဘယ္သူကုိမွ မခ်စ္ရဘူး"
ေဖေဖနဲ႕ အခန္းခြဲ အိပ္တာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ ျဖစ္ေပမဲဲ့ ေဖေဖနဲ႕ အတူျပန္အိပ္မယ္မယ္လို ေတာင္းဆိုေတာ့
"ဟား ငါသားက လူပ်ိဳ ျဖစ္ေနၿပီ ဘယ္လို ျဖစ္လို႕တုန္း"
လို႔ အေဖ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာတုန္းက အေဖ သည္ အရမ္းခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းသည္။ ညဘက္ေတြ ေဖေဖ့ရင္ခြင္ထဲ ေခါင္းတိုးဝင္ၿပီး ေဖေဖကုိ တင္တင္းၾကပ္ၾကပ္ ဖက္ခါ အိပ္တတ္လာသည္။
အေဖက ဘာမ မျဖစ္ေပမဲ က်ေနာ္ကေတာ့ ရင္ေတြ ခုန္တာ က်ေနာ္ တေယာက္သာ အသိဆံုး ျဖစ္သည္။
"ေဖေဖနဲ႕ က်ေနာ္ သားအဖ အရင္း မဟုတ္ဘူးေနာ္"
လို႔ က်ေနာ္ အေဖကုိ ေမးရင္
" ဘယ္သူေျပာလဲ မင္းကငါ့ရဲ႕ သားပဲေလ"
လို႕ ျပန္ေျဖတတ္သည္။ အေဖ ဒီလို ေျဖရင္ က်ေနာ့ စိတ္ထဲ သိပ္ၿပီး ဘဝင္ မက်ျခင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာကုိ က်ေနာ္ အဲ႔ဒီ အခ်ိန္က နားမလည္ခဲ႔။
က်ေနာ္က အတြန္႕တက္ၿပီး
" ေသြးမေတာ္ သား မစပ္ပဲ အေဖက က်ေနာ္ကုိ ဘာလို ခ်စ္တာလဲလို"
ေသြးတိုးစမ္းသည့္ ေမးခြန္မ်ိဳးကုိ က်ေနာ္ ေမးတတ္ လာသည္။ ဒီအေဖ ခ်စ္တာကုိ က်ေနာ္ တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ရမည္ ဆိုတဲ႕ ေက်ာ့္ရဲ႕ မသိစိတ္တစ္ခုမွာ အတၲဆိုတဲ႔ အရာတစ္ခုက တျဖည္းျဖည္း တိုးဝင္လာတာ ေက်ာ္ သတိထား မိလာသည္။
တခါတေလ အလိုလိုေနရင္ ဝမ္းနည္းကာ မ်က္ရည္ က်မိသည္။ ထိုအခါ အေဖက ဘာျဖစ္လိုလဲလို႔ ေမးရင္ က်ေနာ္မွာ သူဂရုစိုက္မႈကုိ လိုခ်င္ လွစြာ ထပ္ငိုေတာ့ သူက်ေနာ့္ကုိ သူ႕ရင္ခြင္ထဲ ဆြဲသြင္းၿပီး ေက်ာ့္ ေက်ာျပင္ကုိ သူလက္ၾကမ္းၾကမ္းေတြနဲ ပတ္သပ္ေပးတတ္၏။
ေဖေဖအေပၚ က်ေနာ့္ အခ်စ္ေတြက ၅၂၈ထက္ ပိုကာ ၁၅၀၀အခ်စ္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ သတိထားမိတဲ႔ ေန႕က ေဖေဖ ေရခ်ိဳးေနေသာ ေန႔တေန႔ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ ေရငင္ေပးမည္ဟု ေျပာၿပီး အေဖေရခ်ိဳးဖို႕ ေက်ာ္ အုပ္ကန္ထဲ ေရျဖည့္ေပးေတာ့ အဲ႔ဒီေန႔က ေဖေဖ ေရစိုပုဆိုးနဲ႕ အုတ္ကန္ထဲက ေရေတြကို ခပ္ကာ တဗြမ္းဗြမ္းနဲ႕ ေရေလာင္း ခ်ိဳးေနသည္။ အေဖ့ကို ေငးၾကည့္ရင္း လူပ်ိဳေပါက္ က်ေနာ့္ရင္ထဲ တဒိတ္ဒိတ္ခုန္ကာ ျဖစ္ေနသည္။ တခါမွ် မခံစားဘူးေသာ က်ေနာ့္ ရင္ထဲ ေအးသြားလိုက္ ေမာသြားလိုက္နဲ႕ အသက္ရူမဝသလို ျဖစ္ေနမိသည္။
အေဖ့ကုိ ေခ်းတြန္းေပးမယ္ဟု ဆပ္ျပာတိုက္ ေနသည့္ အေဖအနားကုိ က်ေနာ္ ကပ္သြားတဲ႔ အခ်ိန္ အုတ္ကန္ၾကမ္းျပင္ေပၚက ေရညိွတခ်ိဳ႕ကုိ တက္နင္းမိကာ က်ေနာ္ ေျခေခ်ာ္လွဲေတာ့သည္။
ကံေကာင္းစြာ အေဖ လွမ္းဆြဲမႈေၾကာင့္ က်ေနာ္ အေဖ့ရင္ခြင္ထဲ ေရာက္သြားသည္။ ညေနတိုင္း ေရမခ်ိဳးခင္ ေလးက်င့္ခန္း လုပ္ပါေသာ အေဖ ခႏၶာကို္ယ္က မာေတာင္ က်စ္လစ္ေနကာ ၁၄ႏွစ္ အရြယ္ က်ေနာ္ ရင့္ခုန္သံသည္ တဒုတ္ဒုတ္နဲ႕ ပို၍ ျမည္လာသည္။
"ဘာျဖစ္သြားေသးလဲ"
ဆိုၿပီး အေဖ့ မ်က္ႏွာ က်ေနာ့ မ်က္ႏွာကုိ ကပ္ၿပီး ေမးတုန္းက က်ေနာ္ စိတ္ေတြ ထိန္းမရစြာ ေရအိုး အတြင္းက ပိုးေလာက္လန္းေလးလို ဂြ်မ္းျပန္ ထိုးလ်က္ ယြစိ ခတ္စြာ ရွိေနခဲ႔သည္။ က်ေနာ္ ခုန္ေနတဲ႔ ရင္ကုိဦေႏွာက္နဲ႕ ထိန္းခ်ဴပ္ၿပီး စိတ္ေတြ အသိျပန္ဝင္ လာကာ အေဖ့ ရင္ခြင္ထဲက ရုန္းထြက္လိုက္မိသည္။
ငါဘာျဖစ္သြားတာလဲ ဆိုတာ ကို္ယ့္ကုိကုိယ္ မသိ လိုက္ခင္မွာ ဘုရားေရ က်ေနာ္ သဘာဝတရားကို လြန္ဆန္ၿပီး အေဖ့ကို ခ်စ္ေနမိၿပီးလား ဆိုၿပီး စိုးရိမ္ ေနမိသည္။
ဒီေနာက္ပိုင္းေတြ အေဖ့ဆီက ဂရုစိုက္မႈေတြ က်ေနာ္ ပိုလိုခ်င္လာသည္။ အေလးထားမႈေတြကုိ မက္ေမာ လာသည္။ ေက်ာင္းစာေတြထက္ အေဖကို စိတ္ကူး ထဲ ပိုထည့္ထားတတ္လာသည္။ တခုခုဆို အေဖ့ အတြက္ဆိုၿပီး ျဖစ္လာတတ္သည္။အေဖ အမ်ိဳးသမီး ေတြနဲ႕ စကားေျပာရင္ စိတ္ပူ တတ္လာသည္။
လေတြ ႏွစ္ေတြ ေျပာင္းလာသည္။
ေက်ာင္းအားရက္ မနက္ခင္းေတြ အေဖ့အနား ေနၿပီး ေစ်းကူေရာင္တတ္ေနၿပီ။ ငယ္ငယ္ကလို အေဖ့ ေစ်းျခင္းေတာင္းထဲ ဝင္ခိုၿပီး ထိုင္စီးလို႔ မရေတာ့ေပမဲ႕ အေဖနေဘး အတူယွဥ္တြဲ ေလ်ာက္ ရတာကုိလည္း သေဘာက်တတ္လာသည္။ ေက်ာ့္စိတ္ေတြ ဘာလို႔ ဒီလို ျဖစ္ေနတာလဲ ဆိုတာ ကုိ ေက်ာ္ စဥ္းစားမတတ္ခဲ့ပါ။ စဥ္းစားလိုက္တိုင္း ေတြးမိသည္က ငါဘာလို႔ အေဖကုိ ျမင္ရင္ တိတ္တဆိတ္ရင္ခုန္တတ္ေနတာလဲ ဆိုသည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ တကယ္ပဲ ငါ အေဖ့ကုိ ၁၅၀၀ ေမတၲာ တစ္ခုနဲ႕ ခ်စ္ေနမိၿပီလား။ ေသခ်ာမႈတခုကုိ ပိုမို ပီျပင္ေစသည့္ တေန႔သည္ ထို ညေန ျဖစ္သည္။
ေနဝင္ေတာ့မည့္ အခ်ိန္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ တိမ္ ေတာက္ေတာက္ေတြနဲ႕ ေနလံုးရဲရဲႀကီးက အိပ္တန္း တက္ခ်ိန္ သူ႕အလုပ္ၿပီးဆံုးၿပီ ဆိုၿပီး လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ကာ အေနာက္ဘက္စူးစူး ေတာင္စြယ္ ၾကား ထိုးဆင္းရန္ အားယူေနေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
အိမ္ေနာက္ဖက္မွာ ရိတ္သိမ္းၿပီး ေသာ အဝါေရာင္ ကိုင္းတံ အငုတ္ေလးေတြ ေနဝင္ရီတေယာမွာ ရွိေန၏။
ညေနဆည္ဆာ တစ္ခုမွာ အေဖစိုက္ ထားေသာ မုန္ညွင္းတခင္းႀကီးက အဝါေရာင္ မုန္႔ညွင္းပြင့္ေတြနဲ႕ ေမြးပ်ံစြာလည္း ရွိေနသည္။
ပိတုန္းေလးေတြ မုန္႕ညွင္းပင္ေတြအၾကား ဟိုဒီ ပ်ံဝဲ ေနၾကသည္။ ေရာင္စံု လိပ္ျပာေလးေတြလည္ ရွိသည္။
ထိုညေနေလး တစ္ခုမွာ ထိုေနရာေလးအနား အေဖ က က်ေနာ္ကို စကားတခြန္းေျပာသည္။
"သားလည္း အရြယ္တစ္ခု ရေနၿပီ ဆိုေတာ့ အေဖ သားကို တစ္ခု ေျပာစရာ ရွိတယ္"
အေဖ့ မ်က္ႏွာက အနည္ငယ္ ရွက္ေနသလို ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခုခုကုို ေတြးေတာၿပီး သက္ျပင္း ရွည္ႀကီး ကုိလည္း ခ်လိုက္ေသးသည္။ တခါမွ အေဖ့ကုိ ဒီလို ပံုစံမ်ိဳး မျမင္ဖူးပါ။
"သားလည္း အရြယ္ရလာၿပီ။ သားကုိ လည္း အေဖ စိတ္ခ်ၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အေဖ အိမ္ေထာင္ ျပဳေတာ့မလို႔"
အေဖ ဆီက အာတစ္ခုယူ ခပ္ျမန္ျမန္ ေျပာခ် လိုက္ေသာ စကားကုိ က်ေနာ္ မၾကားမိသလို ျဖစ္မိတာေၾကာင့္
"အေဖ ဘာေျပာလိုက္တာလဲ"
ဆိုၿပီး က်ေနာ္ ထပ္ေမးေတာ့ အေဖ ဒုတိယ အႀကိမ္ ထပ္ေျပာပါသည္။
အေဖ့ စကားသည္ က်ေနာ့္ နားထဲ ျပင္ျပင္ထန္ထန္ ရိုက္ခတ္လာသည္။ က်ေနာ္ သတိထားမလိုက္တဲ႕ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ရင္ျခင္းအပ္ကာ အေဖ့ရင္ခြင္ထဲ တိုးဝင္ၿပီ လြတ္ထြက္သြားေတာ့မည့္ အရာလို အေဖ့ကုိ ခါးမွ တင္းၾကပ္စြာ သိုင္းဖက္ ထားမိသည္။
"ေဖေဖ မိန္းမ မယူရဘူး အိမ္ေထာင္ မျပဳရဘူး က်ေနာ္နဲ႕ဘဲ ေနရမယ္ က်ေနာ့္ကုိပဲ ခ်စ္ရမယ္"
ဆိုသည့္ စကားကုိ အတြင္တြင္ က်ေနာ္ ေျပာလ်က္ ငိုေနမိသည္။ အဲ႔ဒီတုန္း က အေဖက က်ေနာ့ကုိ နားလည္စြာ ၾကည့္ေနခဲ႔သည္။ အေဖ ထင္တာက က်ေနာ္ သူကုိ အိမ္ေထာင္ မျပဳေစျခင္တာ သက္သက္ေၾကာင့္ တားဆီေနတာလို ပဲ ထင္ေန သည္။
က်ေနာ့ စိတ္ထဲ ျဖစ္ေနတာက အေဖကုိ အရမ္းခ်စ္မိ ေနတာေၾကာင့္ တားဆီးေနတာ ျဖစ္သည္။ အေဖ့ကုိ အျခား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ပိုင္ဆိုင္ သြားမွာကုိ မလိုလားစြာ ျဖစ္ေနမိသည္ကုိ အေဖ မသိခဲ႔ပါ။ က်ေနာ္ထက္ ဘယ္သူကိုမွ မခ်စ္ရ ဟု အေဖကုိ က်ေနာ္ပဲ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္သည့္ ဆိုသည့္ စကားကုိ က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ေျပာျပခ်င္ခဲ႔မိသည္။ က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ခ်စ္ေနသည္ ဆိုတာ ေသခ်ာသည္။
ထိုအခ်စ္သည္ မိဘအေပၚ သားသမီက ခ်စ္ေသာ အကို တစ္ေယာက္အေပၚ ညီတစ္ေယာက္က ခ်စ္ေသာ ၅၂၈ မ်ိဳးမဟုတ္တာကုိ ေက်ာ္ တစ္ေယာက္ သာလ်င္ သိသည္။
"ဘာျဖစ္လိုလဲ သားရဲ႕ အေဖ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးလဲ အတူ ေနရမွာပဲေလ"
အေဖက က်ေနာ့္ ေခါင္းက ဆံပင္ေတြကု္ိ ပြတ္သပ္ ၿပီး ေခ်ာ့ ေျပာေနေတာ့
"မဟုတ္ဘူးအေဖ အေဖ က်ေနာ့္စိတ္ကုိ နားမလည္ ဘူးေနာ္ က်ေနာ္ ဘယ္လိုေျပာမွ အေဖ နာလည္ ေပးႏိုင္မွာလဲ"
အေဖက က်ေနာ့္ကုိ အသိ ေပးသလို ေျပာတာ ျဖစ္ေပမဲ႕ က်ေနာ့စိတ္ထဲ လံုးဝ လက္မခံႏိုင္ ျဖစ္ေန ရသည္။ အရာအားလံုး စိတ္မေက်နပ္စြာ က်ေနာ္ ရွိေနခဲ႔ၿပီး ဝမ္းနည္းလ်က္ ရွိေနခဲ႔သည္။ မေက်နပ္စြာ မ်က္စိေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ႕ မုန္႕ညွင္းပန္း ဝါဝါေတြကို က်ေနာ့လက္နဲ႕ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း လြဲရိုက္ပစ္ လိုက္သည္။ ဖြာကနဲ လြင္စင္သြားသည့္ မုန္႔ညွင္းပန္း ဝါဝါေတြနဲ႕ အတူ ပိတုန္းေလးေတြ က်ေနာ္ကုိ ေၾကာက္လန္႕စြာ အေဝးသို ပ်ံသန္းသြားၾကသည္။
ေနာက္ဆံုး ေျပာမရသည့္အဆံုး အဖြားအေရွ႕မွာပဲ က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ
"အေဖ က်ေနာ္ကုိ နည္းနည္းေလးမွ နားမလည္ ဘူးေနာ္ ေသြးမေတာ္ သားမစပ္တဲ႕ အေဖကုိ က်ေနာ္ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ အေဖလို မဟုတ္ဘဲ လင္ေယာက်ာ္ တစ္ေယာက္လို ခ်စ္တာ က်ေနာ္နဲ႔ပဲ ေနရမယ္ ဘယ္သူ႔ကုိမွ လက္မထပ္ရဘူး"
ဆိုၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတုန္းက အေဖက ရွက္ေဒါသ တစ္ခုေၾကာင့္ ထင္သည္ က်ေနာ္႔ မ်က္ႏွာကုိ သူလက္ဝါးၾကမ္းၾကမ္းႀကီးနဲ႕ ျဖတ္ရိုက္ လိုက္သည္။ အေဖ့ မ်က္ႏွာေတြ နီရဲေနကာ အေဖ့ ရင္ဘတ္ႀကီး မို႔ခ်ည္ ေမာက္ခ်ည္နဲ စိတ္ေတြ လုပ္ရွားၿပီ ေဒါသေတြ ထြက္ေနသည္။
"ေျမးေလး အဲ႔ဒီလို စိတ္မ်ိဳး မထားရဘူးေလ။ ဘာလို႔ ေယာက္်ာ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ရမွာလဲ ဘယ္လို လက္ထပ္ ရမွာလဲ ေျမးေလးလဲ တေန႔ အိမ္ေထာင္ ျပဳရမွာေလ"
ဆိုတဲ အဖြားေျပာစကားကိုပင္ နားမေထာင္ပဲ သူတို႔ ႏွစ္ဦးလံုးကုိ ရန္သူႀကီး သဖြယ္ ေက်ာ္ ဆက္ဆံ ခဲ႔သည္။ အေဖ ခ်စ္တာ က်ေနာ္ တစ္ေယာက္ တည္းပဲ ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ႕ အတၲႀကီးက က်ေနာ္ ကိုယ္ေပၚ လြမ္းမိုးလ်က္ ရွိသည္။
အေဖ သူအိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္ေတြ က်ေနာ္ ခိုးခိုး နမ္းသည္။ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ လူပ်ဳိေပါက္ေလး တစ္ေယာက္က အသက္ ၃၀ေက်ာ္ လူပ်ိဳႀကီး တစ္ေယာက္ကို စိတ္ဝင္တစား ခ်စ္မိေနတာ ပတ္ဝန္းက်င္မွာေတာ့ အျပစ္တစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။
သို႕ေပမဲ႕ အေဖ က်ေနာ့အခ်စ္ကုိ လ်စ္လ်ဴရႈကာ အိမ္ေထာင္ ျပဳခဲ႔ ပါသည္။ က်ေနာ္ အဲ႔ဒီရက္ေတြ ေသေလာက္ေအာင္ ခံစားခဲ႔ရသည္။ နာက်င္ ခဲ႔ရသည္။ အေဖ သူ႕မိန္းမနဲ႕ အတူ ရွိေနရင္ က်ေနာ္မွာ မနာလိုမႈေတြ ျဖစ္ကာ စိတ္တို ေဒါသ ျဖစ္လ်က္ အေဖကုိ နာက်ဥ္း လာသည္။ က်ေနာ္ နာက်င္မႈကုိ က်ေနာ္ တစ္ေယာက္ သာလ်င္ ေကာင္းေကာင္း သိသည္။
အခ်စ္ႀကီးရင္ အမ်က္ႀကီးတယ္ ဆိုသလို က်ေနာ့္ အခ်စ္ေတြ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲ သြားၿပီး အေဖ့အေပၚ အမုန္းတစ္ခု စတင္ ခဲ႔သည္။ က်ေနာ္ နာက်င္ရတာကိို ခံစားရတိုင္း အေဖ့ အေပၚ စိတ္နာမိသည္။
ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္ အေဖအိမ္ကေန ဆင္းခဲ႔ၿပီး အေဆာင္တစ္ခုမွာ ဘဝကုိ စတင္ခဲ႔သည္။ ပတ္ဝန္း က်င္ကေတာ့ သူအေဖ အိမ္ေထာင္ ျပဳတာကုိ လက္မခံႏိုင္လို က်ေနာ္ အိမ္ေပၚက ဆင္းသည္လိုပဲ သိထာၾကတာ ျဖစ္သည္။ အသည္းတစ္ခု ကြဲအက္ လို က်ေနာ္ အိမ္ေပၚက ဆင္းသည္ ဆိုတာကုိ အေဖနဲ႔ က်ေနာ္ နွစ္ေယာက္သာ ေကာင္းေကာင္း သိသည္။ အဖြားဆံုးတာကုိ သိေပမဲ႔လည္း က်ေနာ္ အိပ္မျပန္ျဖစ္ပါ။
ၾကားထဲအေဖ က်ေနာ့္ကုိ အိမ္ျပန္လာဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚသည္။ က်ေနာ္ လက္မခံခဲ့ပါ။ အေဖ စားစရာေတြ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီ လာပို႕တတ္သည္။ က်ေနာ္ ျငင္းပယ္ခဲ႔သည္။ ေဆြးေဆြးေျမ႕ေျမ႕ ၾကည့္တတ္တဲ႔ အေဖ့ မ်က္လံုးေတြကုိ က်ေနာ္ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ႔သည္။ ေတာင္းပန္သလို ၾကည့္ခဲ့တ့ဲ အေဖ မ်က္ႏွာကုိ က်ေနာ္ မျမင္ျခင္ေယာင္္ ေဆာင္ေနခဲ႔သည္။ မေတာ္တဆ သူ႕မိသားစုနဲ လမ္းေတြ႕ရင္ က်ေနာ္ ေရွာင္တတ္လာသည္။
ေက်ာင္းဆရာ ဆိုတဲ႔ ဂုဏ္တစ္ခုက က်ေနာ့ နာမည္ေရွ႕ ေရာက္လာသည္။ က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕ရဲ႕ အလယ္တန္း ေက်ာင္းတစ္ခုမွာ က်ေနာ္ တာဝန္ က်သည္။ ေက်ာင္းတက္ ခေလးငယ္ေတြကုိ ျမင္တိုင္း ငယ္ငယ္က အေဖ ေက်ာင္းကုိ လိုက္ပို႔တာ ကို ျပန္ျမင္ယာင္ၿပီး အေဖကုိ သတိတရ လြမ္းဆြတ္ မိသည္။ သတိမရသင့္ဘူးအထင္ႏွင့္ အေဖ့ကို က်ေနာ္ စိတ္ထဲ ဝင္လာတိုင္း ေမာင္းထုတ္မိသည္။
အေဖ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတဲ႔ သတင္းကုိ က်ေနာ္ သဲ႔သဲ့ၾကားတုန္းက သူ႕မိန္းမ တစ္ေယာက္ လံုး ရွိတာပဲ ဆိုသည့္ ကေလးဆန္တဲ႔ စိတ္တစ္ခုနဲ႕ သတင္းသြားမေမးျဖစ္ပါ။
ရာသီေတြ ေျပာင္းလာခဲ႔ၿပီ ျဖစ္သည္။
"ဆရာ႔အေဖ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ တစ္ခုကို ေရာက္ ေနၿပီ။ ဆရာ့ကို ေတြ႔ခ်င္တယ္လို႔ ဖုန္းဝင္လာလို႔ ေခၚေျပာတာပါ "
ဆိုတဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးရဲ႕ စကားေၾကာင့္ က်ေနာ့ စိတ္ေတြ ဝမ္းနည္းလာကာ ေဖေဖက ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ဟုတ္လား။ က်ေနာ္ မယံုႏိုင္စြာနဲ႕ ပါးျပင္ေပၚက မ်က္ရည္ေတြကို လက္ဖမိုးနဲ႕ သုပ္ရင္း ေက်ာင္းေဆာင္ေတြေအာက္ ဒေရာေသာပါး ေျပးဆင္း လာခဲ႔သည္။ က်ေနာ္ ကေလးငယ္ေတြကို စာျပေပးေနတဲ႔ ဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစဦးေတာ့ အေဖနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ ကေလးငယ္ေလး တစ္ဦး ကဲ႔သို႔ ျပန္ျဖစ္သြားျပန္သည္။
ခုအခ်ိန္ထိ အေဖနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ ရင္ခုန္သံေတြ လတ္ဆတ္ေနတုန္း ျဖစ္သည္။ အေဖကုိ က်ေနာ့္ ေလာက္ ဘယ္သူမွ မခ်စ္ႏိုင္တာ က်ေနာ္ အသိဆံုး ျဖစ္သည္။ ဆယ္စု တစ္ႏွစ္ ဖုံးဖိထားတဲ႔ က်ေနာ့ အခ်စ္ေတြ လံုးဝတာဆီးမရစြာ ပြင့္အံလာျပန္သည္။
အေဖ့အေပၚဟန္ေဆာင္ အမုန္းေတြ သံုးမရစြာ က်ေနာ့ အနားက ထြက္ခြာကုန္ၾကသည္။ က်ေနာ္ ၿပံဳးမိသည္။ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္ပါးျပင္ေပၚ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနသည္။ အေဖ့ကုိ က်ေနာ္ ပစ္ထားမိခဲ႔တဲ႔ အတြက္ ခုမ ေနာင္တေတြ ရေနမိပါသည္။
"အေဖ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္"
က်ေနာ့္နားထဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ဝင္လာတဲ႔ ဆရာႀကီးရဲ႕ စကားသံေတြ ၾကားေနရသည္။
"အေဖ မေသရဘူး က်ေနာ္ လက္မခံႏိုင္ဘူး"
အေဖ ေက်းဇူးျပဳၿပီး က်ေနာ္ကုိ ေစာင့္ပါဦးေနာ္။ က်ေနာ့္ အမွားတစ္ခုကုိ ေတာင္းပန္ပါရေစ။ အေဖ ခြင့္လြတ္ေပးပါ။ အေဖ ခြင့္လြတ္မွာပါ။ က်ေနာ့္အေပၚ အေဖ ဘယ္တုန္းကမွ မုန္းခဲ႔မွာ မဟုတ္ပါဘူး"
အေဖ့ကုိ ေတြ႕ရင္ က်ေနာ္ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ရမလဲ ဆိုတဲ႔ စိတ္တစ္ခုနဲ႕ က်ေနာ္ စက္ဘီးေျခနင္းကုိ အသာကုန္ နင္းကာ မိုးေရေတြကုိ အံတုရင္း စိုးရိမ္း ေနတဲ့စိတ္ေတြနဲ႕ အေဖ ဆီေရာက္ေအာင္ အေဖ့အိမ္ဆီသို႔ နင္းျဖတ္ေနသည္။
ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ တကယ္ကုိ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ မေရာက္ ျဖစ္တဲ႔ အေဖ့အိမ္ကုိ က်ေနာ္ ေရာက္လာ ခဲ့သည္။ အိမ္ေရွ႕ ခေရပင္က ခေရပန္းေတြ မိုးဒဏ္ ေၾကာင့္ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေျမျပင္ေပၚသို႕ ေၾကြက် ေနၾကသည္။အိမ္ေပါက္ဝမွာ က်ေနာ္ကုိ ဆီးႀကိဳ ေနတဲ႔ အေဖ့ သမီးေလးကုိ ျမင္ေတာ့ က်ေနာ့္ကုိယ္ က်ေနာ္ လိပ္ျပာ မလံုသလို ရွက္မိသည္။
"ဆရာ ေရာက္လာၿပီ အေမ"
ကေလးမေလးရဲ႕ ေအာ္သံေၾကာင့္ အိမ္ထဲက အေဖ့မိန္မ ေျပးထြက္လာပါသည္။
"ေမာင္ေလးေရာက္လာၿပီ"
ဆိုၿပီး က်ေနာ့လက္ကို သူမ ေျပးကိုင္လာသည္။ သူမ ႏႈတ္ခမ္းေတြ ၿပံဳးေနေပမဲ႕ သူမမ်က္လံုး အိမ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ စိုစြတ္ေနသည္။
က်ေနာ့ ေျခေထာက္ေတြ ေလွကားခံုကုိ တက္နင္းေတာ့
"ေမာင္ေလး "
ဆိုၿပီး တုန္ရင္ေနတဲ႔ အသံနဲ႕ သူမ က်ေနာ့္ကုိ ေခၚလာသည္။က်ေနာ့္ေျခလွမ္းေတြ ရပ္တန္႕ သြားမိသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့ကုိ
"အမကုိ ခြင့္လြတ္ပါေနာ္ "
တဲ႔ က်ေနာ္ နားမလည္သလို ရွိတာေၾကာင့္ သူမ ဆီမွ ငိုရိႈက္ရင္း စကားေတြ ထြက္လာသည္။
"တကယ္ေတာ့ အစ္မက ေမာင္ေလးနဲ႕ အကို႔ကုိ သားအဖ ဆိုတာကို ကြဲကြားေစခဲ့သူပါ။ အစ္မသာ အကုိ႔ကုိ အကူအညီ မေတာင္းခဲ႔ဘူးဆိုရင္ ေမာင္ေလးလည္း အကိုနဲ႕ ခြဲေနရမွွာ မဟုတ္သလို အကိုလည္း ဒီလို ေဝဒနာ ခံစားရမွာ မဟုတ္ဘူး"
သူမ ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲ ဆိုတာကုိ က်ေနာ္ နားမလည္ ရွိေနတုန္း သူမ ငိုရိႈက္ရင္း ဆက္ေျပာလာသည္။
"ယေန႔အထိ အကိုက အမရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ပါ။ အမ အရွက္ကုိ ကာကြယ္ေပးခဲ႔သူပါ။ အမရဲ႕ မိုက္ျပစ္ ေၾကာင့္ လြယ္ခဲ့ရတဲ႕ ကိုယ္ဝန္တစ္ခုကုိ အကုိ တာဝန္ ယူေပးခဲ႔တာ ေမာင္ေလး အကိုက အမရဲ႕ အကုိလိုပဲ အမ အေပၚ ဆက္ဆံခဲ႔တာပါ"
သူမ ေျပာလာေတာ့ အေဖ့သမီးဆိုသည့္ မ်က္လံုးဝိုင္းေလးနဲ႕ ေၾကာင္ၾကည့္ေနတဲ႕ ကေလးမေလးကုိ က်ေနာ္ ၾကည့္လိုက္မိသည္။
"ဒီအေၾကာင္းေတြကုိ ေမာင္ေလးကုိ ေျပာခ်င္ေပမဲ႕ အကိုက ေျပာခြင့္ မေပးခဲ႔ဘူး။ အမကုိ ခြင့္လြတ္ပါ ေနာ္။ အကုိ ေမာင္ေလးကုိ ေန႕တိုင္း ေမွ်ာ္ေနခဲ့တာ။ ေနာက္ပိုင္းေတြ အရမ္းဆိုလာၿပီး အစားအေသာက္ မမွန္ရာကေန အိပ္ယာထဲ လဲွသြားတဲ႔ အထိပါ"
အေဖ႕ မိန္းမဆီမွ ထိုစကားေတြကုိ ၾကားရရင္ အေဖ့ စိတ္ထားကုိ ေလးစားမိသည္။ မိဘ မရွိၾကသည့္ က်ေနာ္တို႔လို ဘဝကုိ ကို္ယ္ျခင္းစာကာ အေဖ ကာကြယ္ခဲ႔သည္။
"ျဖစ္ရေလ အေဖရယ္ က်ေနာ္ သိပ္ကို မွားသြားၿပီ"
က်ေနာ္ ကုိယ့္ကုိကုိ္ယ္ ေနာင္တ ရမဆံုး ျဖစ္ေန မိသည္။ အေဖလာေတြ႔တုန္း အေတြ႔မခံခဲ့ တာေတြ ကုိ က်ေနာ္ ေနာင္တ ရမဆံုးပါ။ က်ေနာ္ အေဖကုိ ေတြ႔ေတြ႔ျခင္း ထိုင္ရွိခိုမိသည္။
အေဖ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ မဟုတ္ အသက္ကုိ ႀကိဳးစားၿပီ ရႈရိႈက္ေနသည္။ ႏႈတ္ခမ္းႏွစ္လြာ ဖြင့္ဟ လ်က္ အသက္ကုိ ခပ္ျပင္းျပင္း ရႈရိႈက္ေနသည္။ က်ေနာ့္ ငိုမိေလၿပီ။ က်ေနာ့္ကုိယ္ က်ေနာ္ တအားကုိ စိတ္ပ်က္မိသည္။ အေဖ့ကုိ က်ေနာ့္ ပစ္ထားမိသည္။ က်ေနာ့္ စိတ္တစ္ခုနဲ႕တင္ အေဖ အိပ္ယာထဲ လွဲကာ ဒီေဝဒနာကုိ ခံစား ေနရရွာသည္။
က်ေနာ္ အေဖအနား တျဖည္းျဖည္း ကပ္သြားမိရင္း အေဖ့လက္ေတြကုိ ဆုတ္ကိုင္မိသည္။ ေအးစက္စက္ အေဖ့လက္ေတြ။
အေဖ့ရဲ႕ လက္ေတြ အရင္ကလို မသန္မာေတာ့။ အရင္ကလို အသားေတြ ဆူးဆူးၿဖိဳးၿဖိဳး မရွိေတာ႔ဘဲ အရိုးေပၚ အေရတင္မွ်သာ ရွိေနေတာ့သည္။
အေဖ့လက္ေတြကုိ က်ေနာ္ ဆုတ္ကိုင္ေတာ့ အေဖ့ေခါင္းေလး တျဖည္းျဖည္းက်ေနာ့္ဘက္ ငဲ႔ေစာင္းလာသည္။
ျဖဴေရာ္ေရာ္ အေဖ့ႏႈတ္ခမ္းေတြ က်ေနာ့္ကုိ ျမင္ေတာ့ ၿပံဳးရိပ္ သန္းလာသည္။ အားယူၿပီ ဖြင့္လာတဲ႔ ခ်ိဳင့္ဝင္ေနတဲ႔ မ်က္လံုးအိမ္ထဲက မ်က္ရည္ေတြ က်ံဳလီေနတဲ႕အေဖ့ပါးျပင္ေပၚ စီးက်လာသည္။
"အေဖ က်ေနာ့္ကုိ ခြင့္မလြတ္ပါနဲ႕ အေဖရယ္ က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ပစ္ထားခဲ႔မိတယ္။ က်ေနာ္ ကုိ ခြင့္မလြတ္ပါနဲ႕"
အေဖ က်ေနာ္ကုိ ၿပံဳးျပေနသည္။ တကယ္ကုိ အေဖ က်ေနာ့္ကုိ ေစာင့္ေနခဲ႔ရွာသည္။
က်ေနာ္ အေဖ့ကုိ ၾကည့္ရင့္ ငိုမိေနတုန္းမွာပဲ က်ေနာ္ ဖမ္းဆုပ္ထားတဲ႔ အေဖ့ရဲ႕ လက္ကေလး က်ေနာ့္ လက္တြင္းကေန အရုပ္ႀကိဳးျပတ္သလို လြတ္က်သြားေလသည္။
အေဖ!!!!!!!!
က်ေနာ္ ေခၚေသာ္လည္း အေဖ မၾကားႏိုင္ေတာ့ပါ။ အေဖမ်က္ႏွာေလး ၿပံဳးလ်က္ က်ေနာ့္ကုိ ထားခဲ့ကာ အေဝးဆံုးကုိ ႏႈတ္ဆက္ထြက္ သြားေလၿပီး ျဖစ္သည္။
(၁၂/ ၁၂/၂၀၁၃)
ႀကိဳးစားပါဦးမည္။
ခြ်န္းခြ်န္း

2 comments:

  1. ေကာင္းတယ္အစ္ကို ခံစားရတယ္ဗ်ာ အားေပးတယ္ေနာ္

    ReplyDelete
  2. အားေပးလ်က္ပါ ခံစားရပါတယ္ဗ်ာ

    ReplyDelete

အခ်စ္တစ္ခု ျပယုဂ္တစ္ခု

“......................”  သားၾကီးဆီမွ ၾကားလုိက္ရေသာ နာမည္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လုံး ေတာင့္ခဲ သြားသည္။အဆုံးမရွိေသာတြင္းနက္ၾကီးထဲသို႔ ျပဳတ္က်...